گالوانیزه گرم چیست؟

مراحل فرآیند گالوانیزه گرم
مراحل فرآیند گالوانیزه گرم
۱۱ام اردیبهشت ۱۴۰۲
آزمون ضخامت پوشش گالوانیزه
آزمون ضخامت پوشش گالوانیزه
۱۹ام اردیبهشت ۱۴۰۲
نمایش همه

گالوانیزه گرم چیست؟

گالوانیزه گرم چیست؟
5/5 - (1 امتیاز)

گالوانیزه گرم چیست؟

گالوانیزه گرم چیست؟ ،از آهن و فولاد در تمام صنایع به طور گسترده ای استفاده می شود و عمر کارکرد بسیاری از سیستم ها و تجهیزات صنعتی، به حفاظت آن ها در مقابل عوامل خوردگی بستگی دارد. انواع مختلف پدیده خوردگی، سالانه خسارت های عظیمی به پیکره واحدهای صنعتی وارد می آورد.
تاکنون به منظور مقابله با پدیده خوردگی، روش های متعددی به کار گرفته شده است که پرکاربردترین آن ها، روش گالوانیزاسیون گرم می باشد. در واقع روش گالوانیزاسیون گرم عبارت است از فرو بردن قطعات از جنس آهن و فولاد در روی(Zn) مذاب و ایجاد لایه های متعدد آلیاژی از روی و آهن. این لایه ها تمام سطح قطعه را می پوشانند.

فرایند گالوانیزه گرم نوع خاصی از روش گالوانیزه است که در آن پوشش محافظ روی با غوطه ور کردن قطعه فولادی در یک حمام مذاب روی بر سطح آن اعمال می گردد. پوشش روی به صورت مانعی در برابر خوردگی از فولاد محافظت می کند. این فرایند شامل چندین مرحله، از جمله آماده سازی، تمیزکاری، اعمال فلاکس، گالوانیزه گرم، سرمایش، و کنترل کیفیت، است. هر مرحله از فرایند به گونه ای کنترل می شود که مجموعه ای از ضخامت پوشش مناسب، کیفیت، ظاهر و عملکرد بهینه مطابق با استاندارد بین المللی ASTM برخوردار باشد.

قطعات گالوانیزه شده به عنوان یک جایگزین مناسب و اقتصادی برای فولاد ضد زنگ محسوب شده و بخصوص برای کاربردهایی طراحی می شوند که نیاز به مقاومت خوردگی بالا و طولانی مدت مورد نیاز است. الکترونگاتیویته بالاتر فلز روی نسبت به آهن سبب می شود که مقاومت به خوردگی سطح قطعه، حتی در صورت آسیب دیدن پوشش روی نیز ادامه پیدا کند. این نوع محافظت در برابر خوردگی توسط پدیده اثر گالوانیکی یا خوردگی گالوانیکی انجام می گیرد که طی آن، روی با اکسیداسیون ترجیحی از آهن مجاور خود محافظت نموده و این محافظت تا تخلیه کامل روی ادامه می یابد.

گالوانیزه گرم چیست؟

 

گالوانیزه گرم سانتریفیوژ ،شرکت پارس پوشش با استفاده از تکنولوژی جدید سانتریفیوژ در بالای مذاب گامی موثر در پوشش دهی گالوانیزه گرم  قطعات ریز و رزوه دار برداشته است. این تکنولوژی برای اولین بار توسط شرکت پارس پوشش در ایران اجرایی شده است.

شرکت پارس پوشش تولید کننده و تامین کننده انواع پیچ و مهره با پوشش های داکرومات و گالوانیزه اتصالات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی،برق و …