نحوه محاسبه قطر و طول پیچ

سختی برینل پیچ و مهره
سختی برینل پیچ و مهره
۲۹ام آذر ۱۴۰۱
تست ضربه پیچ و مهره ها
۱۶ام دی ۱۴۰۱
نمایش همه

نحوه محاسبه قطر و طول پیچ

4.7/5 - (3 امتیاز)

نحوه محاسبه قطر و طول پیچ

محاسبه قطر و طول پیچ

نحوه محاسبه قطر و طول پیچ ، برای اندازه گیری قطر پیچ فاصله میانی رزوه های بیرونی در اکثر استاندارد ها معیار قرار میگیرند. در سیستم آمریکایی قطر های کمتر از یک چهارم اینچ را به یک عدد مثل ۱۲ اعلام میکنند که این عددنیز یک عدد ترتیبی است. طول پیچ ها بطور کلی طول قسمتی از پیچ است که در کار قرار میگیرد. برای پیچ های زد بازشو که بخشی از آنها داخل کار قرار میگیرد کل طول پیچ و پیچ های معمولی تا لبه سری پیچ بعنوان طول پیچ در نظر گرفته میشود. طول گام رزوه که در اصطلاح یک گام یا یک پیچ نیز نامیده میشود برابر با فاصله طولی دو رزوه در راستای محور پیچ است . این عدد در سیستم متریک به میلیمتر و در سیستم آمریکایی با tpi مشخص میشود.

 

محاسبه قطر و طول پیچ

پارس پوشش تامین کننده پیچ و مهره داکرومات

قطر پیچ: در واقع میزان مته یا سوراخی که پیچ قرار است در آن قرار بگیرد و نیز محاسبات مقاومتی پیچ و نیرو های وارد بر پیچ و مهره در قطر پیچ تعیین کننده است.
طول رزوه: نوع رزوه ها نیز باید تعیین شوند که معمولا دو نوع دنده میلیمتر و دهنده اینچی پر مصرف ترین هستند اما مثلا در پیچ متری رزوه کبریتی هم استفاده می شود. برخی انواع دیگر رزوه که ممکن است از هم فاصله بیشتری داشته باشند نظیر پیچ MDF یا پیچ چوب یا دنده ها به هم نزدیکتر باشند(در مورد جاهایی که پیچ لرزش بیشتری را باید تحمل کند.)