پیچ و ﻣﻬﺮه گالوانیزه گرم

تاریخچه گالوانیزه گرم
تاریخچه گالوانیزه گرم
۲۲ام آبان ۱۴۰۲
مفتول گالوانیزه گرم
مفتول گالوانیزه گرم
۲۲ام آذر ۱۴۰۲
نمایش همه

پیچ و ﻣﻬﺮه گالوانیزه گرم

پیچ و ﻣﻬﺮه گالوانیزه گرم

پیچ و ﻣﻬﺮه گالوانیزه گرم

5/5 - (2 امتیاز)
پیچ و ﻣﻬﺮه گالوانیزه گرم

پیچ و ﻣﻬﺮه گالوانیزه گرم

پیچ و ﻣﻬﺮه گالوانیزه گرم ، هنگام گالوانیزه قطعات رزوه دار و دادن روکش روي بر آن، باید خلاصی اضافی در رزوه هاي مادگی در نظر گرفته شود.به عنوان یک اصل کلی، پیچ، مهره و واشرهاي تا قطر ۸ میلیمتر را می توان گالوانیزه کرد و در حال حاضر طیف گسترده اي از قطعات رزوه دار را با استفاده از تجهیزات ویژه می توان پردازش کرد.

براي اتصالات ایزومتریک، گالوانیزه یک دنده رزوه داخلی یا خارجی، به خلاصی چهار برابر ضخامت روکش نیاز دارد.
در عمل، طبیعی است که پیچهاي استاندارد موجود در انبار، کاملاً گالوانیزه باشند ، اما در مورد مهره ها آنها باید بدون دنده گالوانیزه شده و سپس تا ۰٫۴ میلی متر بزرگ تر قلاویز و سپس مختصري روغنکاري شوند . پس از مونتاژ، محافظت از رزوه مهره به علت در تماس بودن با روکش رزوه پیچ،تأمین می شود.
مهره هاي گالوانیزه حتی پس از سال ها استفاده، ولو رزوه ها هم هیچگاه گالوانیزه نشده باشند ،به راحتی باز می شوند .

یکنواختی روکش

با اینکه تمایل نسبتاً زیادي به افزایش ضخامت گالوانیزه گرم غوطه ور در اعماق رزوه وجود دارد، ولی با تجهیزات نوین میتوان به روکش تقریباً یکنواختی رسید. هرگونه افزایش ضخامتی می تواند در کوتاه سازي معمولی، روي رزوه مهره جاي گیرد.

 

پرداخت سطح و ظاهر

اتصالات از جمله پیچ و مهره هاي گالوانیزه معمولا ظاهر خاکستري روشن دارند ، اما رنگ روکش نمره هاي مشخصی از پیچها با کشش و لهیدگی بالا، خاکستري مات به نظر می آیند ، چرا که زیاد شدن سیلیکون در فولاد، موجب فعال تر شدن آن به سمت روي مذاب می شود. اتصالات گالوانیزة گرم غوطه ور در دماي بالا (حدود ۵۵۰ درجۀ سانیتگراد) به دلیل ساختار روکشی که هنگام خنک شدن قطعه بر روي آن شکل گرفته است، متمایل به داشتن ظاهري یکنواخت و رنگ خاکستري مات می شود.

 

ذخیره سازي پیچ و مهرههاي گالوانیزه

پیچ و مهره هاي گالوانیزه باید در محیط خشک و داراي تهویۀ مناسب نگهداري شوند ، تا ایجاد لکۀ رطوبت به علت ذخیره سازي به حداقل رسد.

گالوانیزه گرم سانتریفیوژ ،شرکت پارس پوشش با استفاده از تکنولوژی جدید سانتریفیوژ در بالای مذاب گامی موثر در پوشش دهی گالوانیزه گرم  قطعات ریز و رزوه دار برداشته است. این تکنولوژی برای اولین بار توسط شرکت پارس پوشش در ایران اجرایی شده است.

شرکت پارس پوشش تولید کننده و تامین کننده انواع پیچ و مهره با پوشش های داکرومات و گالوانیزه اتصالات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی،برق و …