پیچ و مهره

آزمون های سالت اسپری
۲ام دی ۱۳۹۹
انواع پوشش پیچ و مهره
انواع پوشش پیچ و مهره
۸ام آذر ۱۴۰۱
نمایش همه

پیچ و مهره

4.5/5 - (8 امتیاز)

پیچ و مهره

پیچ و مهره

پیچ و مهره در صنایع مختلف جهت اتصال قطعات از روشهای متعددی مانند چسب، میخ، پرچ، بست، پیچ و مهره، جوش و غیره استفاده میشود، که هر یک در صنایع مختلف کاربرد بیشتری داشته و مزایا و معایب خود را دارند. آنچه روشن است صنعت فلزات گسترده ترین نوع صنعت بوده که اتصالات در این صنعت بیشتر از اتصالات جوشی و اتصالات پیچ و مهره ای است. از آنجا کهاین دسته از اتصالات اولا قابل تعویض هستند و مهمتر از آن از آنجا که میتوانند از گریدی بالاتر از گرید دو قطعه قابل اتصال باشند به عنوان پرکاربردترین نوع اتصالات در صنعت فلزات هستند. از پیچ مهره استفاده بسیار گسترده ای بالاخص در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی البته بیشتر بصورت استاد بولت، صنعت ساختمان و سوله سازی، صنعت آب و فاضلاب، پل سازی و سد سازی میشود.

مفهوم کلاس و گرید

پیچ ها را بسته به نوع کاربری معمولا از جنس آهن کم کربن کلاس ۴٫۶ و ۵٫۶ ، آهن پر کربن خشکه کلاس ۸٫۸ و بالاتر ، استیل و تیتانیوم میسازند. هر یک از این مواد اولیه مزایا و معایب خود را دارند که ویژگی منحصر به فردی برای کاربری ویژه به پیچ میدهند. بطور کلی پیچ های استیل و گالوانیزه به دلیل مقاومت بالایی که در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارند انتخاب مناسبی برای مناطق مرطوب و یا در صنعت و شرایط محیطی اسیدی و خورنده دارند.

گرید و یا کلاس مهمترین فاکتور در تعیین میزان سختی، تنش کششی، تنش برشی، پیچش و در واقع خواص فیزیکی و ذاتی پیچ دارند و در واقع آنچه در هند بوک های مهندسی برای انتخاب اتصالات قید شده معمولا بیشتر در رابطه با ویژگی های ابعادی مهره و پیچ و این کلاس یا گرید است. کلاس پیچ یا مهره با دو عدد مشخص میشود و در سیستم استاندارد بین المللی میباشد. عدد اول ضرب در ۱۰ میزان بار کششی است بر حسب کیلوگرم که یک میلیمتر مربع از سطح مقطع پیچ می تواند تحمل کند. عدد دوم ضربدر ۱۰۰ میزان درصدی از بار اول است که پیچ بدون تغییر فرم در حالت کششی میتواند تحمل کند. پیچ و مهره متریک

شرکت پارس پوشش زیر مجموعه مجتمع صنایع برق و تجهیزات پارسه حاصل تجربه و تلاش گروهی از متخصصین و کارشناسان مجرب کشور می باشد، که در زمینه تولید و تامین و پوشش اتصالات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع سنگین فعالیت می نماید. با توجه به مجموعه تلاشها و برنامه ریزی های انجام شده توسط کارشناسان فنی این واحد صنعتی، در حال حاضر کلیه تولیدات، مطابق با استانداردهای جهانی به صنعتگران محترم کشور ارائه می شود ، بر این اساس مفتخریم که به عنوان یکی از شرکتهای معتبر کشور در صنعت تولید و تامین و پوشش پیچ و مهره شناخته شده ایم.