گالوانیزه گرم و انواع محیط های خورنده

مزایا و معایب پیچ و مهره گالوانیزه گرم
مزایا و معایب پیچ و مهره گالوانیزه گرم
۳۱ام اردیبهشت ۱۴۰۲
آماده سازی سطح فولاد در گالوانیزه گرم
آماده سازی سطح فولاد در گالوانیزه گرم
۳۰ام خرداد ۱۴۰۲
نمایش همه

گالوانیزه گرم و انواع محیط های خورنده

گالوانیزه گرم و انواع محیط های خورنده
5/5 - (2 امتیاز)

 

گالوانیزه گرم و انواع محیط های خورنده

گالوانیزه گرم و انواع محیط های خورنده ، عملا کلیه ی محیط هاخورنده هستند، لکن قدرت خورندگی آنها متفاوت است. به طور مثال خوردگی در صنایع نفت بیشتر در اثر کلر و سدیم ،گوگرد ،اسید سولفوریک، کلریدیک و آب است تا به دليل روغن، نفت و بنزین. همانطور که می دانید درجه حرارت ها و فشارهای بالاتر معمولاً باعث ایجاد شرایط خوردگی شدید تری می گردند. گاهی اوقات تغییرات جزيی در پروسه یا افزودن یک ماده ی جدید می تواند مسئله ی خوردگی را کاملاً دگرگون سازد.

در زیر به بررسی انواع محیط های خورنده و مقاومت گالوانیزه گرم و انواع محیط های خورنده خواهیم پرداخت :

 

۱– محیط های صنعتی با خوردگی بالا

محیط های حاوی گاز ها و بخارات گوگردی و سایر ذرات که عموماً در رده محیط های صنعتی قرار می گیرند. در این محیط ها درصورت وجود رطوبت که معمولاً به شکل آب باران می باشد، خوردگی تشدید می شود زیرا رطوبت با ترکیبات گوگردی محیط درصورت تماس قطعات گالوانیزه با آب باران واکنش داده و سبب تشکیل سولفات و سولفید روی می شود. در اثر رخ دادن واکنش مذکور، ماده تشکیل شده در سطح قطعات، به راحتی در آب حل شده و منجر به از بین رفتن پوشش می شود. در نهایت سطح قطعه بدون پوشش در معرض خوردگی قرار می گیرد. بدیهی است درصورت عدم وجو پوشش گالوانیزه، نرخ خوردگی فولاد به شدت افزایش خواهد یافت.
 
۲- محیط های صنعتی با خوردگی متوسط
قدرت خوردگی این محیط نسبت به محیط های با خوردگی بالا، کمتر است که دلیل آن کمتر بودن ذرات خورنده موجود در هوا می باشد. محیط شهرهای صنعتی در این دسته قرار می گیرد.
 
۳- محیط های حومه شهری
شدت خوردگی در این محیط ها از محیط های صنعتی کتر است و مناطق مسکونی و حومه شهرها عموماً دارای چنین محیطی می باشند.
 
۴- محیط های دریایی معتدل
میزان خوردگی این محیط ها کمتر از محیط های حومه شهری است. این محیط ها دارای بادهای ساحلی هستند که حاوی یون های کلرید می باشد. این یون ها با لایه روی پوشش گالوانیزه ترکیب شده کلرید روی را حاصل می شود. کلرید روی به راحتی در آب حل می شود و سبب حذف پوشش گالوانیزه و خوردگی فلز پایه می شود.
 
۵- محیط های دریایی استوایی
دمای هوا در این محیط های دریایی معتدل است و عموماً شدت خوردگی این محیط ها ز محیط های دریایی معتدل کمتر است.
 
۶- محیط های روستایی
کمترین میزان خوردگی در این محیط است زیرا مقدار ذرات گوگردی و سایر ذرات در این محیط ها کمتر است.

 

گالوانیزه گرم و انواع محیط های خورنده

شکل زیر نمودار مقایسه طول عمر پوشش گالوانیزه در محیط های مختلف را با توجه به ضخامت لایه روی نمایش می دهد.

گالوانیزه گرم و انواع محیط های خورنده

گالوانیزه گرم سانتریفیوژ ،شرکت پارس پوشش با استفاده از تکنولوژی جدید سانتریفیوژ در بالای مذاب گامی موثر در پوشش دهی گالوانیزه گرم  قطعات ریز و رزوه دار برداشته است. این تکنولوژی برای اولین بار توسط شرکت پارس پوشش در ایران اجرایی شده است.

شرکت پارس پوشش تولید کننده و تامین کننده انواع پیچ و مهره با پوشش های داکرومات و گالوانیزه اتصالات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی،برق و …