ابکاری کروم اصفهان

ابکاری کروم اصفهان

در ابکاری کروم می دانیم که روکشهای لایه کروم رنگی شبیه سفید مایل به آبی و یا نقره دارند.لایه های کروم قابل جوشکاری نیستند و نقاشی و رنگ کاری را نمی پذیرند. قدرت انعکاس سطح های کرومکاری شده و کاملا صیقلی در حد ۵۶ % است (برای نقره ۴۴ %و نیکل ۶۶ %) در صورتیکه که خاصیت انعکاس نقره و نیکل با گذشت زمان ضایع میشود ولی در مورد کروم تغییری ایجاد نمیشود.

اسید سولفوریک واسید کلریدریک وسایر اسیدهای هالوژندار در تمام غلظت ها ودر تمام درجه حرارت ها بر روی کروم تاثیر می گذارند اما کروم در مقابل گازها ٬ موادقلیایی و نمک ها مقاوم است . در صورت  رویین شدن شیمیایی ٬ روکشهای کروم مقاومت خوبی در اتمسفر از خود نشان می دهند و کدر نمی شوند . از این رو به تمیز کردن و یا نو نمودن توسط محلول ها یا محصولات حل کننده اکسیدها را ندارند. روکشهای کروم تا۶۵۵ درجه سانتیگراد هیچگونه تغییری از نظر کدر شدن متحمل نمیشوند. رویین شدن در واقع حالتی است که در طی آن در سطح کروم ٬ اکسید کروم(+۱) تشکیل می شود.تشکیل شدن کروم  (+۱) باعث جابه جایی پتانسیل کروم از ۷۳۷ به ۳۳۱۵ ولت می شود و کروم یک همچون  فلز نجیب عمل می نماید.

برای درک بهتر مفهوم ابکاری کروم  بهتر است  ابتدا کمی اطلاعاتی در زمینه ابکاری داشته باشید.

 

ابکاری کروم اصفهان

ابکاری کروم اصفهان

 

 در نتیجه ابکاری کروم معمولاً به دو دلیل انجام می گیرد:

۱. ایجاد سطحی شفاف و مقاوم در مقابل تغییر رنگ و تیرگی ، که بیشتر کروم تزیینی دارای این خاصیت است.

۲. ایجاد سطحی مقاوم و سخت در مقابل ساییدگی ، که این خاصیت بیشتر در آبکاری کروم سخت قابل مشاهده است . ضخامت آبکاری کروم سخت معمولا از کروم تزئینی بیشتر  است . ضخامت آب کروم شفاف کمتر از ۰۰۰۰۳/۰  اینچ و ضخامت آب کروم سخت بین۰۰۱ ۰/۰  تا ۰۲۰/۰  اینچ است.

لایه های پوششی کروم براق با ضخامت پایین در حدود ۳ میکرومتر(که اغلب در کرومکاری تزیینی از ان ها استفاده می شود) فولاد را در مقابل خوردگی و زنگ زدگی حفاظت نمی کنند.

کروم کاری ضخیم که در مقابل خوردگی ضمانت کافی و لازم را داشته باشد فقط از طریق ابکاری کروم سخت امکان پذیر است. با توجه به اینکه پوششهای کروم الکترولیتی سطح مورد آبکاری کروم  را به طور کامل پوشش نمی دهد از این جهت در ابکاری کروم تزئینی هرگز به تنهایی مورد استفاده قرار نمیگیرد بلکه همواره آن را به عنوان پوشش نهایی بر روی واکنشهایی که حفاظت سطح را در مقابل خوردگی ضمانت می نمایند به کار می روند.معمولا برای پایه محافظ از نیکل استفاده میشود.

 

تجهیزات مورد نیاز جهت ابکاری کروم :

  • آند
  • گرم کن
  • مخزن
  • یکسو کننده
  • دستگاه تهویه
  • آویزها
  • آبند های کمکی
  • ترکیبات محلول

خواص ابکاری کروم سخت :

  1. مقاومت ابکاری کروم سخت در برابر اسیدها ، گازها و مواد دیگر
  2. ضخامت ابکاری کروم سخت بطور عموم از ۰۰۰۳/۰ تا ۰۰۳/۰ اینچ می باشد
  3. سختی ابکاری کروم سخت تقریباً برابر با RC 70 می باشد
  4. ابکاری کروم سخت در برابر گرما تا ۴۰۰ درجه سانتی گراد به پایدار می باشد ولی از این درجه به بعد به ارامی نرم می شود تا اینکه در حرارت ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد، سختی آن به ۳۰۰ و یکرز تقلیل می یابد .
  5. ضریب اصطکاک ابکاری کروم سخت پایین است و همین مسئله باعث افزایش کاربرد آن در صنایع شده است .

پارس پوشش در خدمات ابکاری کروم اصفهان همواره در جهت جلب رضایت مشتری پیشتاز بوده است و هم اکنون شما می توانید با اعتماد به ما از خدمات ویژه شرکت پارس پوشش بهره مند شوید.